طرح ملی جدید جایگزین طرح موفق "مسجد کانون نشاط ۲" شد
طرح ملي جديد جايگزين طرح موفق "مسجد کانون نشاط ۲" شد
طراوت نو در مساجد آذربایجان غربی؛

طرح ملی جدید جایگزین طرح موفق "مسجد کانون نشاط ۲" شد

با پايان موفقيت‌آميز طرح ملي "مسجد کانون نشاط ۲" در آذربايجان غربي، طرح جديدي با عنوان "طراوت" در مساجد اين استان آغاز شد.
شناسه خبر : 65006 تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۵:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی:در مراسمی با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از اعضای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق کم‌برخوردار ارومیه، طرح ملی "طراوت" رسماً آغاز شد. این طرح که به دنبال طرح موفق "مسجد کانون نشاط ۲" آمده است، با هدف ایجاد ارتباط بیشتر نوجوانان با مساجد و تقویت مهارت‌های فردی آن‌ها طراحی شده است.

 

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در این مراسم گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی امسال در اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط ۲» رتبه یک کشوری را با کمک و همراهی مدیران کانون های فعال و اعضای مسجدی کانون ها کسب کرده که اتفاق بسیار بزرگ و مهمی در استانی که تلفیقی از شیعه و سنی هستند، است.

 

وی افزود: طرح «طراوت» یکی از طرح های مسجد محوری و ماحصل طرح ملی «مسجد، کانون نشاط دو» است که با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد و شهرداری ها در سطح استان برگزار خواهد شد.

 

رضایی ارتباط گیری، مهارت افزایی، ارتباط نوجوانان با مساجد و خادمان مساجد و گروه های مختلف را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: در سطح استان تا به امروز ۹۰ کانون در شهرهای خوی، میاندوآب، مهاباد و ارومیه برای اجرای طرح «طروات» شناسایی شده است.

 

رضایی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های فرهنگی هنری به‌صورت هدفمند و تربیت‌محور در مساجد انجام می‌شود، اضافه کرد: طرح طراوت به‌صورت محله‌محور، خانواده‌بنیان، مسجد پایه، نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی در مساجد استان اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: طرح طراوت می تواند نقطه قوتی برای فعالیت های فرهنگی و هنری ما در جامعه باشد.